Inventarissen maken deel uit van een huurovereenkomst. Of ze worden opgemaakt voor de verzekering. In een zakelijke context gaat het bijvoorbeeld om een hotel, restaurant, winkel, … Maar ook private personen vragen soms een inventaris, bijvoorbeeld bij een echtscheiding of nalatenschap. Doe een beroep op onze experts.

Zakelijke inventaris

Als ondernemer sluit u een aantal wettelijk verplichte en andere verzekeringen af. Want ondernemen brengt altijd risico’s met zich mee en u wilt uw voorraad niet verliezen door waterschade, een brand of storm.

Inventaris voor een bepaalde verzekering (bijv. inventarisverzekering) nodig? Bij het opmaken van een inventaris als zaakvoerder komt heel wat kijken, want het gaat om veel meer dan alleen de stock. Goederen, apparatuur en andere bedrijfsmiddelen in uw kantoor of handelsruimte tellen ook mee. 

Particuliere inventaris

Ook voor private personen wordt vaak een inventaris opgemaakt in bepaalde situaties. Denk bijvoorbeeld aan een echtscheiding of overlijden (nalatenschap). Of wanneer u een bemeubeld pand verhuurt. Een gedetailleerde inventaris voorkomt discussies.

Maar ook voor de verzekering van uw inboedel is een inventaris vereist. Na een brand of inbraak vraagt zelfs de politie wat er precies in uw huis stond. Kortom, een lijst met alle bezittingen (meubels, decoratie, toestellen, …) beschermt u bij een tegenslag.

Onze inventarissen

In het opstellen van een gedetailleerde inventaris kruipt heel wat tijd. Zeker als het gaat om een grote woning of een bedrijf met veel voorraad en materiaal. En wie weet ziet u wel iets over het hoofd. Daarom is het beter om een expert in te huren voor de opmaak van uw inventaris.

Inventaris uitbesteden?

CONTACT